Garantie en klachten

Garantie

De garantieperiode op de artikelen is 2 jaar.
Op de Forest Shuttle® L / M / ION motoren wordt 10 jaar fabrieksgarantie gegeven door de Forestgroup, op de Forest systemen en accessoires zit 2 jaar garantie.

Klachtenprocedure (RMA)

RMA (Return merchandise authorization)

We raden je aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door een RMA (garantie) aanvraag in te dienen via ons contactformulier. Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om je geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur. Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR platform van de Europese Commissie. Dit ODR platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr . Wanneer je klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het je vrij om je klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.

Let op: RMA artikelen nooit zonder goedkeur retour sturen.
Hierdoor ontstaande extra kosten worden in rekening gebracht.

1. Een klacht wordt bij PaHeDomotica.nl aangemeld per e-mail. Op uw e-mail krijgt u binnen 2 werkdagen reactie (per e-mail).
2. PaHeDomotica.nl probeert in eerste instantie de klacht per e-mail op te lossen. Indien dit niet mogelijk is of uit de klacht omschrijving blijkt dat naar alle waarschijnlijkheid het product defect zal zijn, dan kan het product aan PaHeDomotica.nl worden geretourneerd.
3. Het pakket dient deugdelijk verpakt te zijn en voldoende gefrankeerd, daarnaast dient een begeleidend schrijven te worden mee gezonden als mede een kopie van de aanschaf factuur.
4. Na ontvangst wordt de reparatie verder in behandeling genomen, zo spoedig mogelijk afgemeld.
5. Na dat het product is onderzocht zijn er de volgende mogelijkheden:
-Het product voldoet 100% aan de specificaties, en het product wordt aan u retour gezonden er worden retour verzendkosten in rekening gebracht.
-Het product is defect, het product wordt indien mogelijk hersteld of (gedeeltelijk) vervangen, er worden GEEN retour verzendkosten in rekening gebracht.
6. U wordt per e-mail op de hoogte gebracht op het moment dat de reparatie is afgehandeld. De reparatie (origineel of vervanging ) wordt gezonden naar het laatst bekende adres. Het is dus aan te bevelen bij de retour gezonden artikelen uw huidige adres gegevens te vermelden.

Reclames

Schade en niet-conforme leveringen dienen binnen 2 dagen na ontvangst* van de bestelling te worden gemeld bij PaHeDomotica via ons contactformulier of beantwoord de bestelling email.

*Heeft u de bestelling niet ontvangen, maar is het volgens de track & trace code wel afgeleverd meld dit dan binnen 2 werkdagen bij PaHeDomotica via ons contactformulier of beantwoord de bestelling email. Wij zullen dan een onderzoek laten starten.

Montageservice

De overeenkomst/levering van diensten zoals de “EL-Prime montageservice” op locatie, eindigt na het testen en opleveren van het systeem.
Op de nieuw geleverde/gemonteerde artikelen is 2 jaar garantie van toepassing, op basis van retour sturen van het defecte product,
PaHeDomotica.nl zorgt dan dat het defect gerepareerd wordt of een vervangend exemplaar wordt toegestuurd (Zie RMA).
Indien de klant dit wenst kan het ook tegen betaling op locatie gebeuren.

Foreign supplies

1. Products that are damaged, faulty, etc at arrival, will need to be returned back to the Netherlands for a refund.
Unless a customer would like to pay carriage for the replacement goods to be sent to an non Netherlands address.
2. Return carriage charges are refunded for Netherlands returns only.
We are sorry, but we are unable to refund return carriage charges for goods delivered to an non Netherlands address.
3. Replacements are supplied in the Netherlands only.
Unless a customer would like to pay carriage for the replacement goods to be sent to an address to an non Netherlands address.